Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 9. april 2011

Til Nordvågen og hjem igjen.

Ganske fint vær i dag også, og jeg har jo ikke kjøpt ny kajakk for at den skal stå på land? Padlet ut hjemmefra, midt i Honningvåg havn, eller Vågen.



Svingte mot Menes og Nordvågen, og fikk sidesjø hele veien. Av og til padlet jeg rett mot land, bare for å surfe litt. Synes Exploreren er vanskelig å holde på kurs når jeg surfer, så jeg bruker litt senkekjøl. Jeg er jo vant til å ha ror, så det handler nok om tilvenning.

En Tjeld i innseilinga til Nordvågen

Dagen fortsetter nå med Boknafisk, øl og akevitt hos Ole Håvard. En bra lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar