Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 25. april 2011

Kveldstur i Duksfjorden

I dag var påskeferien på hell, og jeg kom hjem til Honningsvåg. Det vil si, helt hjem kom jeg ikke. Jeg stoppet hos Lars for å drikke kaffe, og vips! så var vi på kajakktur. Jeg hadde alt utstyret i bilen, så det var bare å velge sted for utsett. Det ble Kamøyvær, og turen gikk innover Duksfjorden.

Lars i "Uncle Tuca Expressen"

Det var lite drag i sjøen i dag, og nesten ikke bølger. Rockhoppingen ble derfor mer av typen fjærasniking, men det er godt å kjenne at kajakken får sine første striper. Den blir liksom mer min da.

Under Duken

Etter å ha vært oppunder Duken, gikk turen utover fjorden igjen. Vi tok like godt en runde rundt Kamøya med det samme. Godt å være hjemme igjen!

1 kommentar: