Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 5. april 2011

Duksfjorden

Formiddagstur før jobben i dag også. Det er et års tid siden jeg har vært i Duksfjorden, og jeg lurer på hvorfor? Det er en artig plass å padle, med mange små skjær langs fjæra. I dag var jeg der på fjæra sjø, og da var det begrenset med muligheter for lek.
Får prøve å huske det: Duksfjorden=Flo sjø.

På vei inn i fjorden

Det gikk forbi noen byger med sludd og vind, og været var svært varierende. Jeg brukte neoprenhetta i dag. Jeg har bare brukt den til rednings- og rulletrening tidligere, men den var utrolig behagelig å padle i.

Voytsjek, polsk bankraner

Jeg er veldig fornøyd med å ha fått to båter. Exploreren vil helt klart bli favoritten til denne type turer. Den er kortere, lettere å manøvrere og rulle, og den er stødigere uten last. Dessuten har den kevlarforsterkning i kjølen. Fin lekebåt.

Duken

Samtidig merker jeg at Artisanen er en bedre båt til lange turer. Mer lasteplass og bedre plass i cockpit er det jeg først noterer meg. Den er også lengere, virker litt raskere og retningsstabil, og den har ror som tilleggsutstyr.


Fin tur i dag, og jeg kunne fort blitt vant til å ta meg en "luftar" før jobb....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar