Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

onsdag 6. april 2011

Altsula

I dag var planen klar: Kaffen skal inntas på Altsula. Værmeldinga viste en stor sol, og nesten ikke vind. Det stemte ganske bra.

Altsula

På vei utover fikk jeg måsekolonien på lille Altsula på vingene. Det ble en forferdelig alo. Toppskarven tok et par runder over meg, og forvant som en F-16 utover fjorden. Tjelden er overalt nå.

Kafèen

Kaffe og rundstykker, litt filosofering, litt fotografering -en fin start på dagen.


På vei til møte?

En fremmed redningsskøyte passerte meg med kurs for Honningsvåg. Jeg kom på at det skulle være et større møte i Redningsselskapet i dag. Om et år starter vi på turen fra Lindesnes til Nordkapp, i samarbeid med RS UNG. Hvor skøyta enn kom fra, har de nok hatt en fin dag på jobben i dag.

Mange rare steiner på Altsula

Livet under vann

Vannet er ennå veldig klart, og uten alger av noe slag. Jeg prøvde litt undervannsfotografering fra kajakken. Synes det blir gode bilder med tanke på hvilken prisklasse kameraet er i. (Olympus Tough 3000)

3 kommentarer:

  1. Skulle gjerne ha vore på den kafeen i dag! Fine bilde. Imponerande med padling kvar dag....

    SvarSlett
  2. Lene, vi har mange kafèer på øya:-)Når Nuka'en kommer, padler du også hver dag!

    SvarSlett
  3. Flotte bilete, Magnus! Såg ut til å vere ein "sjelebot- tur". :-)

    SvarSlett