Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 18. april 2011

Påskeferie i Alta

Påskeferien startet allerede fredagen før palmesøndag. Min datter Marie kom fra Trondheim til Alta med fly, og vi dro direkte til hytta i Langfjorden. Det er mamma og Albert som har hytte der. Artig med en ny natur, og nye omgivelser.

Båtstøa er ikke tint frem ennå.

Påskeværet i Langfjorden var trasig, med sludd og vind, men jeg fikk tatt meg en liten padletur likevel. Meningen var at jeg skulle padle i Jøkelfjorden for å se på isbreen, men jeg velger å ta den turen senere, i godvær.

Mye is i Langfjordbotn

Utfordringene ellers besto i å holde Marie og Thea i vigør. Skattejakt på eiendommen var mest populært.

Kart og kompass

Skatten er funnet

Påskeferien fortsetter i Alta i en uke til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar