Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 4. april 2011

Morrapadling

I dag fikk jeg en kommentar på at det er sykt å ha vekkerklokka på 0900 for å få padlet før jobb.
Det er det ikke.
Menn som tar solarium, Tv-programmet "Åndenes makt", og Muammar Gadhaffi; DET er sykt, det! Å padle seg en formiddagstur er helsebringende og helt normalt. Særlig når man har en ny kajakk som roper navnet ditt hele natta.....Maaaagnus, roper den.


Vår i lufta

Jeg la ut fra Østerelva i retning flyplassen. Fuglelivet er tiltagende, og i dag så jeg 5 stk Tjeld. Det betyr at det er vår! Altså kan man begynne å tenke på å måke fram grill og terassemøbler.

På vei mot flyplassen fant jeg en potensiell "playspot", som det heter på nynorsk. (Se bla. øverste bilde) To skjær og dønninger, man trenger ikke mer enn det. Gleder meg til å få med flere dit når det er litt drag i sjøen. Det blir sikkert dyrt.

Jeg rotet langs fjæra en stund i forsøk på å få et bra bilde av en Tjeld, men dengang ei. Svært lett i baken i dag, han Tjeld.

Exploreren er lettere å komme innpå, så jeg tok heller noen bilder av den.


NDK Explorer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar