Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

fredag 8. april 2011

Gullgammen

I dag var det så stille på sjøen at man kunne padle hvor som helst på øya. Siden jeg var alene, blir det likevel noen begrensninger, og jeg bestemte meg for å dra til Gullgammen. Start fra Veidnes.

Veidnesbrua

Jeg fulgte fjæra rundt Bismarhallen, og det er et utrolig fint fjæralandskap der ute.





Padlemessig var det ikke de store utfordringene i dag, men det var ikke noe savn. Av og til er det fint å bare gli langs fjæra, og prøve å se hvor det går an å lure seg imellom steiner og skjær.




Da jeg kom tilbake til bilen, ble jeg oppmerksom på en kjent figur oppe på en rabb. Sånne man helst ser om høsten, men de er fine nå også. Klikk på bildet, så blir han litt større:-)

Steggen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar