Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

onsdag 13. april 2011

Storskarven på Kamøya.

I dag var vi ute med redningsbåten på jobb, og Kamøyfjorden kokte av niser. De var overalt, i flokker på 15-20 dyr. De skvatt selvfølgelig unna Rib'en, men jeg tenkte å gjøre et forsøk med kajakken etter jobb. Som sagt, så gjort: Jeg dro ut fra Valan rundt 1730, og så ikke en eneste nise.
Bilde av ingen Niser i Kamøyfjorden
Jeg tok det ikke så veldig tungt, for det var en knallfin dag på fjorden. Jeg padlet til Falkebergbukta, men ombestemte meg, og krysset over til Kamøya.
Skylinen på Kamøya
Ytterst på Kamøya -på Snaget- er det en skarvekoloni. Jeg har ikke vært der i år, men skarven var på plass. De var urolige når jeg nærmet meg, og fløy flere runder over meg. Etterhvert så det ut til at jeg var godkjent, og jeg lå rett under berget og knipset til jeg ble lei. En sittende skarv er utrolig fin, etter min mening.
Her bor de

Jeg fortsatte mot Kamøyvær, og forventet sånn halvveis å møte en annen Nordkaper, Hugo, i nykajakken sin. Det ble en bomtur, og jeg begynte på hjemveien. Når det er skikkelig fint, sånn som i dag, har jeg ikke lyst å padle hjem. Jeg har lyst å fortsette til jeg er sliten, slå opp teltet, og ligge ved bålet. Om ganske nøyaktig et år starter Norge-på-langs-turen til meg og Lars Eirik. Jeg gleder meg som en unge.... Men først: 2011-sesongen!

Tjeld

Sola takker for seg.....

...og får avløsning

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar