Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 20. april 2010

Nordvågen.

I dag var det så stille og fint på sjøen at det var for galt å være inne. Jeg og Ailin bestemte oss for å ta en liten tur. Vi startet ved flytebrygga nedenfor huset mitt i Vågen, og bestemte oss for å padle rundt holmen i Nordvågleia.

Klubbskjæran

Det var litt artig å padle forbi bebyggelsen i Honningsvåg. Det blir nok noen kveldsturer her i løpet av sommeren.

Ailin ser på hus i Nordvågleia.

På innsia av holmen måtte vi ha en liten Kvikklunsjpause før vi padla hjem igjen. En og en halv time var vi ute, men da hadde vi et svært rolig tempo. Mobilkameraet får duge foreløpig, men vanntett digitalkamera er bestilt og på vei:-) Telefonen må pakkes ned for hver gang, men noen bilder blir det jo.

På vei inn i havna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar