Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 3. april 2010

Altsula på påskeaften.

I dag va det knallvær igjen, med lite vind, knallsol, og fin temperatur. Vi bestemte oss for å dra på tur likevel. I dag ville vi utforske det vi ikke rakk i går, så det ble avgang fra Sarnes.

Her kunne vi fort gått på grunn.

Store Altsula, eller bare "Altsula", er såpass spennende at vi padlet ut dit i dag også. I dag var det andre partier som lå i le, og dermed kunne vi utvide horisonten litt. Det ble kaffepause i solsiden. Det føles ekstra godt å sitte på en "øde" øy og drikke kaffe. Litt mer ekslusivt, liksom.

På vei inn til pause.

Han Isaksen har funne sæ litt sommer.

Fremkomstmidlet.

Etter pausen padlet vi like godt rundt hele øya. Utfordrende sjø gjorde at jeg forsatt ikke kan beskrive yttersia av Altsula. Jeg hadde min fulle hyre med å holde meg i vater, men vi kom rundt til slutt.

Ytterst på øya satt det endel måser. De hadde middag på en forhenværende småhval av et eller annet slag. Vi orket ikke å gjøre et nytt landhugg for å se nærmere etter.

Etter runding av Altsula krysset vi over til Baklia, før vi returnerte til Sarnes.

Baklia.


Nå er jeg sliten etter tre dager med padling. -"Og søndagen hvilte han", står det visst en plass? Det må nok gjelde for meg også, uten sammenligning forøvrig.

2 kommentarer:

  1. Vi hadde det bra fælt i dag- syns du ikke:-D

    SvarSlett
  2. Jo, det e trasig. Men har man valgt å bo her oppe, må man bare leve med det.

    SvarSlett