Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 17. april 2010

Bading på Skibsfjordneset.

I dag var vi ikke mindre enn 6 stykker som dro på tur fra Kamøyvær. Ottar, Hugo, Ailin, Hans, Rosa og meg. Det var forholdsvis sterk vind fra vest, og på vei mot Skibsfjordneset var jeg oppe i 7,9kn på gps'en. For oss som er ferske var det ganske friske forhold, men i dag var det bare artig med litt sjø. Med mange potensielle redningsbåter føltes det trygt hele tia.

Klar for utsett

Jeg prøver jo å ta mest mulig bilder fra turene, men i dag er nok kameraet offisielt avgått med døden. Har berget meg med et gammelt ikke-vanntett kamera helt til i dag, men nå var det slutt. Vi prøvde oss på "Rockhopping på ekstremt lavt nivå", og det ble 3 turer i sjøen for min del. Kameraet er skylt i ferskvann, og ligger til tørk nå, men jeg har ikke de store forhåpningene.
Under "fjærasekvensen" hørtes spredte nødrop i nærområdet også, så kameratredning var et tema i dag:-)

Å snike seg rundt steiner og skjær med en kajakk på rundt 560cm, var en ny opplevelse. Litt som å kjøre buss inne på Rema 1000, tenker jeg:-) Jeg ønsker meg en lekebåt...... Nå er det jo ikke bare kajakken det kommer an på, for Hugo klarte seg greit med Saguenayen. Den er jo som kjent litt større enn gamle m/s "Kåfjord".

På lesiden av Skibsfjordneset var det behagelige forhold, og vi så tre ørner i lufta og sel med fisk i kjeften. Tror vi er litt bortskjemte på natur her oppe.

Hjemturen ble et slit i sterk motvind, og vel hjemme i kaffekroken til Hugo var vi enige om at vi har litt å gå på i forhold til å samkjøre gruppa. Noen av oss ble litt ego i innspurten, mens andre sleit med å komme frem. Hans Magne måtte ta oppgaven som redningskøyte, og det ble mye på han. Vi lærer!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar