Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

søndag 12. juni 2011

Opprydding!

Etter at vi avsluttet siste tur i Sea King, ble det naturlig nok etterlatt endel utstyr på Reinøya. Rundt alt det løse utstyret lå det blant annet to kajakker. Lars Eirik ble headhuntet som mannskap på Ole Håvard sin CD Storm. Bjørn Inge er en utflyttet Honningsvåging som har hytte og båt i Kolvika, og han ville føre oss ut til Reinøya. Vi tok en kopp kaffe hos han og Siri før vi startet over sundet.

På vei til Reinøya
Bjørn IngeEn ganske strøken Mørebas
I dag var det roligere vindforhold, og siden vi dro over i båt fikk vi jo sjekket farvannet før padlinga. Endel sjø i dag også, men ikke dårlig sjøføre. Personlig var jeg mest spent på om alt utstyret lå der vi forlot det. Det viste seg raskt at alt var i orden, og vi kunne sende Bjørn Inge i retur.Justering
Lars måtte justere litt på sittestillingen, og så var det bare å begynne på hjemturen. 50 minutter senere var vi i Kolvika. Det føltes bra å bli ferdig med denne Reinøya-episoden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar