Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

fredag 3. juni 2011

Ny prøvetur.

Torsdag ble Randi med på en ny prøvetur i Skipsfjorden. Denne gang med mer tilpasset båt og drakt. CD Squamish passet ganske bra, og Randi opplevde at man klarer seg godt uten ror.

Randi i CD Squamish
For min egen del mener jeg at dagstur- og lekebåter er best uten ror. Jeg liker å padle aktivt ved bruk av kanting og styretak, og gjør selve padlingen til en del av turen. Jeg er overbevist om at man på sikt blir en bedre padler av å padle rorløst.

Lars i TM Greenland
Langturbåten min er en senkekjølsbåt med ettermontert ror, og det er også greit. Ror er etter min mening et godt redskap på lengere strekk. Alt til sitt bruk, altså.


Denne gangen plagde vi ikke Randi med bade-øvelser, og hun fikk seg en ren padletur. Litt vind var det også, og det er jo greit for en ny padler å kjenne på. Randi klarte seg veldig bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar