Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 10. mai 2010

Kveldstur til Opnan.

I dag var jeg bedt i to konfirmasjoner, Martin og Lasse hadde stor dag, og det ble etterhvert mye kaffe, kake og barnelyd. Det var derfor et mål å komme seg ut i kajakken i løpet av kvelden.
Etter en ringerunde var det èn oppmøtt: meg selv. Da får man også velge rute, og jeg startet ut fra Kamøyvær med Opnan som mål for kvelden.

Sjark utenfor Opnan

Opnan ligger på nordsia av Magerøya, med Barentshavet rett inn. Her har det bodd folk i svunne tider på grunn av nærheten til fiskefeltet, og det har bla. vært fiskehandel her ute. De værharde omgivelsene spilte nok en rolle når folk til slutt ga opp og flyttet herfra.

På Opnan tok jeg en kjapp kopp kaffe, før jeg padlet tilbake. Brukte ca 1 time og 15min på hjemturen. Det ble en tur på ca 20km i dag, så noe av kaka er vel borte nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar