Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 12. juli 2011

Laksedøgn i Stabburselva.

Mandag til tirsdag var det klart for et døgn i Stabburselva. Jan Magne og Maria har hytte på Stabbursnes, men denne gangen var det guttetur. Mainne, jeg og Ole Håvard rigget oss til med laksestenger, mat og drikke.

Mainne
MagnusOle Håvard

Jeg har aldri fisket laks før, jeg trives best på fjellvann, men jeg hadde store forventninger til egen innsats i elva. Spenningen knyttet seg bare til hvor stor laksen skulle bli. Det viste seg fort at laksefiske er noe ordentlig dritt. Laksen var observert oppe i elva, og måtte nødvendigvis forbi oss. Det klarte den visst også, for vi stoppet iallfall ikke noen.



Jeg har overraskende stor tålmodighet når jeg fisker på fjellvann, men benken ved elva ble mer og mer brukt utover kvelden. 0130 var det over, og vi gikk inn i hytta for å diskutere hva som kunne være feil med elva, utstyret, og resten av verden for øvrig. Det var ikke lite. 0600 hadde vi oppsummert det meste.

Tirsdag ble det en sein egg&bacon-frokost på fiskerne. Laksefiske fikk terningkast 1, og vi var egentlig fornøyde med det. Vi trenger ikke flere dyre hobbyer. Turen totalt sett ble vurdert mye høyere.

1 kommentar:

  1. Vurdering av elvefiske: SOM eg skulle sagt det sjølv! Såg no ut til at de gjorde det beste ut av det når de først skulle bedrive slik ein traurig aktivitet.. :o)

    SvarSlett