Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

fredag 29. juli 2011

Alta-Bjørnøya

Lørdag 16.juli var det avgang fra Alta, og mannskapet ble samlet på Simanes. Pakking, rigging og bæring var forholdsvis fort overstått. Etter å ha bunkret diesel i småbåthavna gikk kursen ut fjorden, med Bjørnøya som neste mål.

Tore og meg
Skipperen/pappa/John IvarJan SigurdAnne Lise

Uten mat og drikke, osv.osv...... I Stjernsundet begynte vi på ukemenyen. Boknafisken måtte først til pers, etter ordre fra skipperen. Han tålte ikke å se at den hang på rekka, og gikk selv i byssa ved første mulighet.

Boknafisk i Stjernsundet

På kvelden gikk vi ut av Stjernsundet og ut i åpent hav. Vi gikk over på 6-timersvakter. Noen av oss gikk også over på sjøsyketabletter.....For de fleste ombord var det en uvant følelse å være midt ute i havet, men rutinene kom fort på plass. Springer og havhesten holdt oss med selskap, og en gang på mandags formiddag kunne vi se land igjen. Bjørnøya.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar