Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

torsdag 8. april 2010

Lykke til med kanoen din!

.......Det var det hun sa, dama, når jeg kvitterte ut båten i januar. Nåvel, i dag ville jeg ut med "kanoen", og siden Lars Eirik er bortreist, måtte jeg ut alene. De andre padlerne venter på mere vårlige tilstander før de vil padle. Dæm om det! Padling alene fordrer trygge omgivelser, og da ble det utsett i Østerelva. Været var helt ok, men med noen vindrosser som lekte seg på havflata.

Vanskelige landingsforhold.

Padlet langs med landet til jeg var i Torvhamna. Torvhamna er en slags lagune som er beskyttet for allslags vær og vind. Det blir derfor en naturlig pauseplass på denne ruta. Pausen i dag besto i å observere en slåsskamp mellom fire ravner og en havørn. Såvidt jeg kunne se, var det 0-0 da jeg dro.


Lunt i Torvhamna.

Sola var litt til og fra i dag, men til slutt løsnet det, og jeg måtte lette på antrekket (av med lua), og på med solbrillene. Siden været ble så bra, stoppet jeg ikke når jeg kom tilbake til Østerelva. Jeg fortsatte i andre retningen, mot Seibukta og flyplassen. Der lå jeg og vaket i fjorden en stund før jeg kom på at jeg skulle i et møte kl1830.....Møtet var av den typen som ikke innbyr til bruk av signalgul padledrakt, og klokka var nå 1800. Det ble en hurtig retrett, men en bra tur likevel.

Inni her henger det snadder:-)


På land i Østerelva.

1 kommentar:

  1. No kan du angre på at æ e på jobb i Oslofjorden, det gjør i allefall æ. Fine bilda foræsten.

    SvarSlett