Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 10. april 2010

Girls!!!


Ja, i dag var det nemlig jenter med på padletur. Èn jente, iallfall, og det var Ailin. Bortsett fra at vi har kjent hverandre i mange år, er hun også blitt kollegaen min etter at jeg begynte i Avinor. Ailin har gitt opp mc-kjøringen, og i år er det kajakk som gjelder. Med nyinnkjøpt North Sea fra Seabird design, var spenningen stor før dagens tur.

En gul kajakk og Ailins hode.

Hans Magne var også med, og han beordret Ailin rett i sjøen for å prøve på egenredning. Når han gjorde det, mente han sikkert at det var greit å lukke glidelåsen på ryggen først, men dette ble dessverre ikke presisert særlig nøye. Når Ailin veltet for første gang, ble det derfor en fuktig og kald opplevelse.

Vi prøver å få tatt livet av Ailin.

Etterpå fortalte vi hvor viktig det er å sjekke hverandres utstyr, slik at man unngår ubehagelige overaskelser. Vi var veldig nøye med å påpeke dette. Altså etterpå.

På vei mot Gressholmen.

Av en eller annen grunn hadde Ailin fortsatt lyst å padle med oss, så vi tok en rundtur i Skibsfjorden. Blikkstille hav og solgløtt gjorde dagen ganske bra! Hans Magne takket av etterhvert, mens Ailin og jeg tok en ekstrarunde til Valan.

Ailin og Hans Magne.

Ailin var fornøyd med båten så langt, og syntes båten var mer stabil enn fryktet. Jeg tror nok Ailin og North Sea'en blir et bra team.

1 kommentar:

  1. Artig og tøft å læse om de viktige tingan med
    å sjække utstyret til kværandre. Flotte bilda.

    SvarSlett