Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

torsdag 29. april 2010

En merkelig hendelse.....

"Da jeg var på vei til kirken i morges, hendte det noe rart........" Sånn liker min far å starte på en historie, selv om ingen kan huske å ha sett han i kirka i utide.

I dag hendte det faktisk noe rart: Det viser seg at jeg har kommet i skade for å kjøpe meg en ny kajakk! Fra Alfa Fritid i Tromsø. Det er rart, for jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre det i år. Jeg hadde nemlig ikke bruk for det. Jeg skulle bli kjent med den båten jeg allerede har, osv.osv. Det var flere andre grunner også, men jeg kommer ikke på dem nå.

En gul Romany.

Båten ankom i dag med hurtigruta, til tross for at jeg ikke hadde bruk for den. Så hva skal man gjøre? Jeg kunne jo ikke kaste den, heller? Det er jo en forholdsvis ny kajakk. Nei, den ble lastet på hengeren og kjørt hjem. Det var forresten en NDK Romany. Flaks, for det var akkurat det jeg ønsket meg.






2 kommentarer:

  1. Det va akkurat som fa....
    Det når man minst vente det at man sett
    med kajakka til langt opp over knæhasan.
    Når folk kjøre forbi så står det kajakka
    og åre som en tætt tømmra vægg i hagen,
    det e så man har løst til å lægge sæ ned
    i fosterstilling i krampegråt.

    SvarSlett
  2. Artig vinkling på artikkelen! Det har skjedd meg eit par gonger også. Plutseleg ny kajakk i garasjen.. Snålt..Grattis med super kajakk!

    SvarSlett