Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

onsdag 14. april 2010

Kamøyvær 14.april

Fin værmelding til i dag, så jeg tok meg en formiddagstur til Kamøyvær før jobb. Planen var å runde Store Kamøya dersom det ikke var for mye sjø på yttersia. Det kan være stor forskjell på sør- og nordsia av øya.

Store Kamøya.

Når jeg nærmet meg Snaget, så jeg store hvite dønninger som rullet inn. Det avgjorde saken for min del. Jeg hadde ikke lyst å padle tilbake på nordsia med tungsjøen inn fra siden, så jeg snudde. I lesia var det sol og vår, og fuglelivet har tatt helt av siden de første turene i februar/mars. Greit å være der også.

Sør for Kamøya.

Litt sjø måtte jeg kjenne på, så jeg rundet lille Kamøya i stedet. Holdt godt ut fra land, for det var skikkelig drag i dag. Fikk jobbe litt i rotete sjø, men i dag fant jeg aldri "godfølelsen", og var egentlig halvnervøs hele tiden når det ble mere sjø. Hmmm, det er vel sånne dager også i padlelivet...

Kamøyvær.

I dag husket jeg gps'en, og den har logget max fart til 7,2kn. Det må være på en av sjøene på vei inn etter lille Kamøya. Det var mye nedoverbakker der:-) Vi var alle enige om at det hadde vært en morsom tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar