Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 24. mai 2011

Skattøra

I dag hadde vi opptil flere padleplaner, men skodda gjorde at vi måtte forandre underveis. Havskodda har ødelagt mange godværsdager i Honningsvåg.


Når man bor på en øy er det imidlertid flere muligheter, og det var blå himmel sør for øya. Jeg og Olaf bestemte oss for å padle ut mot Magerøysundet.

Gullgammen
Svartholla
Mat

Vi passerte Gullgammen på speilblankt hav, og fortsatte forbi Svartholla ut til Skattøra. Der gikk vi på land for å drikke kaffe, med utsikt mot nordvest, rett ut av Magerøysundet. Straumen i sundet går med rundt 4,5 knop, og vi merket den godt på båtene. Det var første gangen i sundet med kajakk for min del.

Magerøysundet, fastlandet til venstre.

Det ble en knallfin tur, og vi tok oss god tid til fjærasniking og sighseeing. Temperaturen begynner å stige, det blir litt grønnere i fjellsia, og det går kanskje mot sommer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar