Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

onsdag 18. mai 2011

Padlebesøk fra øst.

Dag Norum, fra Kirkenes og Varangerpadlerne, har vært i Honningsvåg i forbindelse med jobben. På biltaket hadde han en BD Baffin, og signaliserte at han ble med på stort sett hva som helst, utenom selvmord og giftermål. Jeg og Lars fant ut at Gjesværstappan måtte være målet i dag.

Lars og Dag på vei mot Stappan. Nysne på storstappen....

Vel ute på storstappen oppdaget vi resultatet av at Dag begynte å padle noenogtyve år før oss. Han manøvrerte seg med letthet mellom steiner og skjær, der vi forlengst hadde begynt å bli skeptiske. Jeg gjorde mitt beste for å følge etter, og det var utrolig artig å få nye impulser. Hvitt vann trenger ikke å være så farlig....

Dag leder meg ut i fristelsen.

På utsiden av Stappan var det roligere sjø igjen, og vi gikk over i natur- og fugletittermodus. Mye ørn på vingene i dag, men de holder seg høyt oppe, utagbare for et skarve kompaktkamera. Dag fikk oppleve Havsulekolonien, og virket veldig fornøyd med det. Havsula på sin side virket imponert over å få se en Kirkenesværing, så i dag var det noe for alle.

Dag og Havsula studerer hverandre

Dag i "the Green room"

Dag og Lars på vei mot Stauren

Mange små grotter på storstappen

Dag fikk se en av de fineste plassene på Magerøya, og det var fint å se at han satte veldig stor pris på naturen. For min del var turen en løft padlemessig, og det dukket opp nye tanker, tips og råd. Jeg og Lars lurer på om vi skal få oss en tur østover snart, for å se hvor Dag padler. Det er jo bare knappe 50mil til Kirkenes...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar