Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

torsdag 19. mai 2011

En ny Nordkaper?

I dag var det padledebut i Skibsfjorden! Randi har lenge hatt lyst til å prøve kajakkpadling, og vi fikk lånt båt og utstyr hos velvillige Nordkapere.

Klar for take-off

Vi er litt opptatt av at ting skal foregå i kontrollerte former, så Randi måtte prøve en wet exit og kameratredning før vi beveget oss særlig langt fra land. Vi kjørte en liten demo først, noe som viste seg å være bortkastet. Randi gjør ting på sin måte.

Wet exit gikk som det vanligvis gjør; fort. Kameratredningen var imidlertid en ny manøver for meg og Lars. Randi er ikke et kjempestort menneske, og når hun først kom seg opp på bakdekket på Orcaen, reiste hun seg likegodt opp og spaserte fram og ned i cockpit. Såh!

Unge Elvebakken er fokusert

Nåvel. Vannskrekk hadde hun ikke, og opp i båten kom hun seg. Da kunne vi så smått starte på en liten padletur. Innenfor Trollholmen og rundt Skibsfjorden er en fin tur for å bli kjent med en kajakk. Randi klarte seg veldig bra, og fikk selvfølgelig et par hundre gode råd fra meg og Lars. Hun oppførte seg såpass fint at hun får være med flere ganger hvis hun vil.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar