Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 17. mai 2011

17.mai i forskjellige varianter......

I år kom 17.mai med vakt på jobb, 1 plussgrad, og stiv kuling. Denne dagen blir nok fort glemt.


Da er det mer hyggelig å se tilbake på 17.mai 2010. Jeg og Lars Eirik rundet Nordkapp for første gang, det var over 20 grader, og vi lå på beachen på Tunes med ei kald pils i handa og reinkjøtt i gryta.

Neste år på denne tia har vi padlet nordover fra Lindesnes i en drøy måned, hvis alt går etter planen. Da er vi kanskje på nordvestlandet en plass? Det er fortsatt tidlig i 2011-sesongen, men det går ikke en dag uten at jeg tenker på neste års eventyr. Vi er heldige (og litt flinke) som har fått muligheten til å se Norges kyst fra kajakken i 12 uker. Jeg håper vi er fornøyde med fremdrift, utstyr, helsa, og alt det andre, når vi skriver 17.mai 2012

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar