Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 19. mars 2011

Fullmånepadling.

I dag var visstnok dagen da månen er nærmest jorda i dette århundret, eller lignende. Det var iallfall en stor fullmåne og stjerneklar himmel. Ut på tur!

Torvhamna

Oppmøtet var det vanlige: Lars og Magnus. Det tar seg som regel ikke opp før vi skriver mai, men vi klarer oss ganske bra på egenhånd også.

Noe må man jo ta bilde av.

Det var mye vind inne i Østerelva, og bak Trollholmen. Over mot Torvhamna roet det seg, og de siste skyene forsvant. Det ble virkelig fine fotoforhold, og vi måtte i land for å prøve nattfunksjonen på kameraene. Under over alle under: begge to hadde husket stativ!


På vei tilbake var det bare å nyte utsikten, for da var det full nattbelysning på fjorden. En tanke slo meg helt plutselig; "Lars? Vi begynne vel ikke å bli litt sær? Æ mene, det e vinter og lørdagskveld, og vi sitt her på fjorden og lure på koffer ingen blir med?"

"Neida, det e de andre som e sær..." sa Lars. Hørtes rimelig ut, så jeg slo meg til ro med det. En vanvittig fin lørdagskveld, uansett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar