Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

søndag 20. mars 2011

Bølgelek på Floerneset.

I dag var det 18m/s, og lite aktuelt med turpadling. Det var derimot fine forhold for surf innover mot det gamle fergeleiet i Storbukt. Jeg og Lars fant ut at vi kunne ta oss en tur ut for å se....

Ja, hva skal man si....

Hjelmene ble tatt på, i tilfelle man skulle surfe seg inn i en kai eller fiskebåt eller noe. Under bølgelek er sjansen også større for at man kolliderer med en medpadler. Da kan vedkommende fort bli en motpadler...

Hansi

Helt plutselig dukket Hans Magne opp i Stormen sin. Hansi virker mest fornøyd når det er uvær og mye sjø, så det var jo egentlig ikke noen bombe. Oppskriften ble slik: Vi padlet i le av kaiene til Floerneset. Der var det bare å slippe seg ut i vinden og bølgene, så tok Vårherre seg av returen mot Storbukt. Gjenta etter behov.

I lesiden, på vei mot "Start"

Vi fikk oss noen kraftige surfer i dag, men det ble dårlig med actionbilder. Både Hans og Lars har et snopt lite kamerastativ til å feste på dekk, og det må jeg nok skaffe meg til sånne dager. Regner med at det blir lagt ut noen videosnutter på Friluftsglæde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar