Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 29. mars 2010

Werner Camano Bent shaft

Mitt siste innkjøp på utsyrsfronten er en "bøydskaftåre" fra Werner. Skulle egentlig bare ha en reserveåre for lengere turer, men så ble jeg nyskjerrig på denne. Har prøvd den på et par turer nå, og jeg liker den. Grep og åreføring kommer mer naturlig med denne enn med en tradisjonell åre, etter min mening. Dette blir helt klart ikke noen reserveåre:-)


Låsesystemet på åra er enkelt, solid og genialt! "Klikk" sier det, og så sitter justeringen for resten av turen. Dessuten er den like enkel å ta fra hverandre. Til en pris på 3700,- er ikke dette noen billigåre, men jeg tror den er verdt det.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar