Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 30. mars 2010

Skibsfjorden 28.03.10


Etter en lørdagkveld på puben måtte jeg og Lars Eirik ut en tur for å lufte hjernene våre. Planen var å padle fra Sarnes og rundt Lille og Store Altsula. På Sarnes blåste det imidlertid en ubehagelig sterk østavind, og vi endte nok en gang opp i Skibsfjorden. Lars med sin TM Greenland og jeg med Artisanen. Artisanen er for tiden uten ror, etter en solotur jeg helst vil glemme så fort som mulig:-) Med senkekjøl til hjelp var det likevel greit å manøvrere.
Vi krysset direkte over til Gressholmen i motvind, og fortsatte til Finnvika. Der ble det en liten pause og fotosession.

Lars og en sjå. Sjåen til venstre.

Padlet rundt en stund i le for vinden før vi startet på returen. Med vinden i ryggen fikk vi prøve surfeegenskapene på nybåtene. Virket lovende!

Det fotograferes til to blogger nå

1 kommentar: