Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

søndag 27. februar 2011

Vinterferiehelg i Alta.

I helga var jeg og Ole Håvard invitert på hyttetur med Nilsen senior, Anne Lise med flere. Etter nesten 6 timer i kolonne mellom Honningsvåg og Alta, (I fint vær, Mesta er en møkkabedrift!) var vi klare for avgang i Mathisdalen. Målsetningen for helga var å få i seg god mat og drikke, og å fiske på isen på Ongajervi.

Hytta på Ongajervi

Pappa og Anne Lise. Ikke første gang på isfiske.

Det var noe galt med vannet i helga. Derfor fikk ikke jeg fisk, bare de andre. Håper de finner ut av det, sånn at vannet er i orden til neste gang.

Reinkjøtt og buljong på lørdag

På lørdagen kom storesøster opp for å se at jeg oppførte meg på turen. Hun kunne betrygget dra ned igjen på søndag. Mulig hun også ble minnet på hvorfor hun flyttet fra Honningsvåg.

Hilde og Ole Håvard

Vårt bidrag til å få ned reinbestanden

Helga ble gjennomført helt i tråd med målsetningen, og særlig lørdagskvelden ble minnerik. Inspirert av all maten, frisk luft -og endel rødvin- innførte Ole Håvard posten: "Onkel Ole forteller røverhistorier". Det var endel Altaværinger som reagerte med sjokk og vantro underveis, og måtte revurdere sitt syn på jakt, kjøring med gummibåt, kreft, briller, og diverse andre tema som ble sneiet innom.

Ole Håvard: Den eneste jeg vet om som kan fortelle 4 historier samtidig.

Søndagen ble det en ny fiskeøkt før vi returnerte til sivilisasjonen. Igjen må det nevnes at vannet ikke fungerte som det skulle.


Ingen sløying på meg.....

Klar for avgang til Honnngsvåg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar