Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

tirsdag 15. februar 2011

Fra 57' til 71' i kajakk!!!

En kveld i desember tømte jeg og Lars nok en kaffekanne i kjelleren i Nordkappveien 35. Vi snakket om langturer, og Lars kom til å nevne ordene "Norge på langs" i en eller annen sammenheng.....
Jeg dro hjem og la meg, og ble liggende å lure på hva som hindret oss i å faktisk padle Norge på langs? Jobben? Tja, man kan jo alltids spørre om permisjon. Penger? Det trenger jo ikke å bli så dyrt? Familie? Nei, de ville nok si go, go, go......

Ca kl 0400 var jeg enig med meg selv om at jeg ville prøve, hvis Lars ble med. Litt ugunstig å ringe på det tidspunktet, så jeg ble liggende å lese Norge på Langs-boka til Lars Monsen for n'te gang. Det ble morra før jeg sovnet.

Lars virket ikke så forundret over forslaget, for han hadde fundert litt rundt temaet selv. "Det hadde vært artig, men æ må snakke med ho Bjørg." Etter å ha ventet i flere TIMER, fikk jeg en sms om at Lars var med. Da ble det nok en søvnløs natt....

12 uker er satt av, fra 14.april-8.juli 2012. Permisjoner er innvilget, og samarbeidspartnere er positive. Turen ser i høyeste grad ut til å bli noe av!

Redningsselskapet:
For å få en utvidet mening med ekspedisjonen, ønsket vi å bidra til et fornuftig formål underveis. Redningsselskapet er representert i Honningsvåg, og vi tok kontakt for å høre om et mulig samarbeid. Vi ble enige om å få til et opplegg der vi skal promotere ungdomsgruppa til selskapet.

Sponsing/støtte:
Litt drahjelp er alltid bra, og tiden framover skal brukes til å finpusse opplegget med Redningsselskapet, og til å skaffe litt sponsorhjelp.

Alfa Fritid er med, frakt av kajakker ser ut til å være i orden, og andre aktører er svært positive.

Vi bruker også tid på å få opp en nettside: www.nssr.nordkaperne.no, en underside av nordkaperne.no. På denne siden skal det blogges om alt som har med turen å gjøre, helt til vi har rundet Nordkapp en gang i løpet av neste sommer.

Denne bloggen vil altså bestå, men turprosjektet skal følges opp under nordkaperne......

Vi er i gang!

2 kommentarer:

  1. Dæven så tøft! Æ vil være med dokker på tur!!

    SvarSlett
  2. Det får du lov til! Du er herved invitert til å padle en etappe med oss. Dessuten skal vi gjøre unna 2011-sesongen først.

    SvarSlett