Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 29. november 2010

Nordkaperne.

For en stund siden etablerte Lars Eirik facebook-siden "Nordkaperne", en padleside for oss på Magerøya. For å bli medlem kreves......ja, det har vi vel ikke snakket om, men at man eier/padler kajakk er vel et greit krav. På siden skal det legges ut turinvitasjoner og annet kajakkstoff.

Nordkaperne har nå også fått en egen logo, og den blir forhåpentligvis å se på et kajakktreff eller to....

En facebookside er jo kanskje ikke allverden, men vi har faktisk tenkt lengere enn som så. ("Vi" er forresten Lars Eirik, Hugo og undertegnede.) Vi har nemlig skaffet oss et naust. Et forfallent og værslitt naust, som vi i løpet av vinteren skal gjøre om til en liten padlehytte med 4 køyer, ovn og kjøkkenkrok. Naustet ligger i det området der vi oftest padler, og der skal det etterhvert gå an å overnatte, eller bare stoppe innom for en kopp kaffe. Hytta blir tilgjengelig for alle Nordkapere.

Nordkaperne har som mål å være et samlingspunkt og en motivator for kajakkinteresserte på Magerøya.

2011 blir et spennende kajakkår i Nordkapp, tror jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar