Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

onsdag 15. februar 2012

Nytt kamera, og et helikopter....

Før helga ankom speilreflekskameraet som skal være med på langturen til våren. Ikke noen toppmodell, men EOS500D er et bra kamera i sin prisklasse. Jeg fikk med to objektiver, med brennvidde 18-55 og 75-300, og kan nå ta bilder av en helt annen kvalitet enn det jeg hittil har tatt med det vanntette kompaktkameraet jeg har. Forutsatt at jeg lærer meg å bruke det...

Mens jeg satt og funderte over Canonapparatets mystikk og mysterier, kom 330-skvadronen for å bidra med motiver. Utenfor vinduet mitt begynte de å heise folk opp av sjøen. Pickup-øvelse! Siden jeg er gutt blir jeg glad når jeg ser et helikopter, og siden jeg er mye på tur blir jeg ekstra glad for å se 330-skvadronen på øvelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar