Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

torsdag 10. mars 2011

En bølgende opplevelse.

I dag var det en frisk sørlig bris på fjorden. Perfekt for å padle fra Veidnes og hjem, tenkte jeg. Når man har to biler disponibelt, går det an å ta sånne lettvinte løsninger. Altså skulle vi surfe i medvind i et par timer.

Isaksen har funnet seg en kajakk

Fra Veidnes til Altsula fungerte planen sånn måtelig; det var mye sidesjø å ta hensyn til, men det ble noen fine surfer. Jeg opplevde min lengste surf hittil da vi rundet Altsula, og jeg tror den må ha vart rundt et kvarter. I alle fall ganske lenge....

Altsula rett i baugen

På Altsula tok vi en pause på Tofta. Det er ei lita støe, der det passer perfekt å lande to kajakker. Der var det på tide å finne fram appareferingsfotografatet, som Lars sier.


Nå er det like før Isaksen skal til å gå på land

Et Kongekrabbe-etui

Et berg, noe tang, og litt sjø. I bakgrunnen: Et fjell.

Havstrekket fra Tofta rundt Steinviknæringen er veldig fint. Bilder av området finnes sikkert på internett. Min personlige fotointeresse falt til et hittil ukjent lavmål da vi rundet næringen. Jeg fikk mer enn nok med å holde hodet over vannet. Det er tydelig at noe skjer med strømforholdene rundt slike næringer, og selv om vi var forberedt ble det litt heftig. Faktisk akkurat på grensen "Dritmorsomt/dritskummelt".

Begynner for alvor å glede meg til å pakke ut Explorer'n. Håper Nigel snart er ferdig med den...

I skyggen av en feskehjell....

1 kommentar: