Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

mandag 29. mars 2010

Alfa Fritid og de tre Artisaner.......

I november 09 bestemte jeg meg for å investere i egen kajakk. Jeg ville ha en glassfiberbåt med god lastekapasitet og litt fartsegenskaper. Det ble en Kajaksport Artisan, en gammel klassiker. Stål Vidar har samme båt, og jeg fikk prøvesitte før jeg bestemte meg. Noen prøvetur ble det ikke, men jeg følte meg ganske trygg på at jeg hadde funnet "min" båt. Tilbudet på Artisan m/utstyr kom fra Alfa Fritid i Tromsø. Snart sto jeg på Nor-Cargo i Honningsvåg og pakket opp ny båt. Med transportskade.... F...

Jeg ringte Alf i Tromsø og forklarte situasjonen. Han kunne berolige meg med at han fortsatt hadde en Artisan på lager, og den skulle sendes til Honningsvåg ASAP. Som sagt, så gjort. Nybåten kom som lovet, og den var nøyaktig like skadet som nr 1. Nå begynte det å bli litt uggen stemning blant kajakkfolket (Meg og Lars Eirik).

Stemningen hos Alf var ikke så høy, den heller, men han heiv sæ rundt og fant en Artisan nr 3 til meg! Uten et kny! Jeg vet ikke hva han sa til gutta på Hurtigruta, men kajakk nr 3 var som en nyslått 5-kroning når jeg pakket den ut:-)

Hvis padleinteressen holder seg (og det tror jeg den gjør), har jeg en NDK Romany øverst på ønskelista. Da kjøper jeg den hos Alfa Fritid.........


Tror ennå Alf har mareritt om denne.

1 kommentar:

  1. Det va synd med de kajakkan men da æ fikk min TM Greenland va den hel.
    Skipper'n på H-ruta kom stormandes på land og ba om en uforbeholden unnskyldning for at de hadde glemt å knuse den slik som de pleier å gjøre med slike farkoster.

    SvarSlett