Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

lørdag 6. oktober 2012

Årets jaktferie.

Siden 2006 har jaktturen til Kjæs i Porsanger vært en fast happening. Vi bor på hytta til Ole Håvard, men i år la vi også inn en natt i lavvo. Robert og Ole Håvard var klare med hagla, men siden rypebestanden er på et bunnivå, tok jeg kun med kamera i år.

Midterste bilde:Roar, Ole Håvard og Robert
Nederst: Lord Canon (omdøpt pga hodeplagg og kamera)

Roar, Bjørn, Helge og de andre, var som vanlig på plass på nabohyttene. Skogene på Kjæs er fulle av Honningsvåginger i høstferien. Dette til tross; dyrelivet ser ut til å tilpasse seg fort.
Fredag til lørdag var det altså klart for lavvolivet. Vi dro til fjells for å finne bedre rypeterreng.

Fotojakta begynte bedre enn haglejakta. På vei ned til parkeringsplassen møtte vi en ung elgokse. Dessverre ble ingen av bildene helt skarpe.

Så var det ut for å fange mat! Jeg vil her legge ut noen bilder av småvilt, sånn at Robert og Ole Håvard har noe å glede seg over. Dessverre ble det ingen fangst på haglegutta, noe som får meg til å tenke på Jan Magne Gaares filosofi: "Det er bedre å være god, enn å være dårlig."  Mulig jeg nevnte i teltet også.


Fotojakt fungerte ganske bra, men i gode rypeår tror jeg hagla blir med igjen.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar