Hei!

Velkommen til min kajakkblogg! Her legger jeg ut turbeskrivelser og bilder fra mine kajakkturer. Å padle havkajakk på 71' Nord gir meg en perfekt blanding av naturopplevelser og action! To måneder i året er sola helt fraværende, mens vi får betalt tilbake om sommeren med to måneders midnattsol. Med Barentshavet som nærmeste nabo er utfordringene mange. Vi gjør likevel vårt beste for å få kajakksesongen til å vare hele året! Som medlem av padlegruppa "Nordkaperne" håper jeg at flere får oppleve Nordkapp fra kajakken.

søndag 29. august 2010

Reinøya, 27.-28.august.

Reinøya i Porsanger har vært et mål siden i vår, og endelig klaffet det. Jeg, Ole Håvard og Lars Eirik dro på en overnattingstur med lavvo, og jeg ble ikke skuffet. Reinøya har utrolig fin natur å by på. Har ennå ikke fått hjem kamera, men bilder kommer nok etterhvert på "friluftsglæde", som er Lars sin blogg.

Fredag i 1900-tia padlet vi ut fra Kolvika. Været var slett ikke ille, men litt straumsjø fikk vi over sundet likevel. Ole Håvard har vært en tur på øya tidligere i sommer, og ved hjelp av hans egenskaper som navigatør, fant vi etterhvert fram til forrige leirplass. Vi kaller han nå for Ole Columbus............

Vel på land var det skifte av klær, en velfortjent ølpause, og så etablering av leir. Så begynte vi å lage mat. Det tok ca 4 timer fra vi begynte å koke til vi spiste! Bare tull! Vi har en tendens til å gjøre ting litt vanskelig, og vi var enige om å lage en kjappere meny til neste tur.

Ellers var det bare å nyte en stjerneklar himmel, med måne og nordlys. Det ligger flere små øyer rundt i området, og jeg vil tilbake for å utforske disse også.

3 kommentarer:

  1. Har du ikke med deg fotoapparat når du drar på sånne turer? Vil jo se bilder! :)

    SvarSlett
  2. Kan tenke meg at det var litt trangt i kajakken, les mye mat og drikke ;)

    SvarSlett
  3. Det var litt merkelig å se på at han Ole Columbus da gama navigerte etter storsirkelen på tur over Porsanger fjorden.
    Bommet på leirområdet så det smalt.
    Men vi slo no leir og det ble etter hvert skikkelig koselig. Ny tur må taes.

    SvarSlett